Mango's recepten en voedingswaarde

Mango's 

Mango's, een tropische vruchtsoort, wordt bijzonder 
gewaardeerd om de vitamines A, C en E en vezels.

Voor maaltijden, hapjes en drankjes heeft het een heerlijke intense geur en 
een zoete smaak als ze vers en rijp zijn.

Voor de beste smaak, kwaliteit en voedingswaarde moet de mango echt de gelegenheid krijgen op natuurlijke wijze te rijpen. Dus koop ze als ze bijna rijp zijn.

Koop de mango bij voorkeur vers of eventueel als mangoblokjes uit de diepvries.

De mango bevat een fantastische combinatie van antioxidanten. 

  • Vitamine C, A en E
  • Vezelrijk 
  • Mineralen kalium, ijzer
  • Nicotinezuur 
Mango's, mangovoedingswaarde, mangorecept

De mango komt oorspronkelijk uit India en wordt daar het hele jaar door gegeten. In de warme maanden wordt het sap gebruikt om het lichaamsvocht op peil te houden. 

De gemakkelijkste manier om een verse mango te snijden, is door het vruchtvlees aan de zijkanten tot op de pit weg te snijden. Snijd met een scherp mes een ruitpatroon in de binnenzijde van de mangohelft. Keer de helft binnenstebuiten en de mangoblokjes kun je er vervolgens zo uitsnijden of lepelen.

Mango's zijn heerlijk in smoothies, taartvullingen, sauzen, chutneys, jams of salades.

Ik heb een recept voor een heerlijke bulgur mangosalade voor je klaar staan:


A Natural Way Of Living Community 

Word ook lid van de 'A Natural Way Of Living Community' waar volop tips, recepten en workshops worden gegeven.
Je bent al lid voor € 29,95 per jaar.
 

A Natural Way Of Living Community van natuurvoedingskok en leefstijlconsulent Marthe van der Linden